søndag, juni 24, 2012

Chocolate killer

I går var det Sankt Hans og jeg var inviteret ud til et rigtig godt vennepar i deres kolonihave. Det var super hyggeligt. Til anledningen tænkte jeg at jeg ville bage en kage- Jeg fandt tre forskellige opskrifter rundt på nettet og det blev til en kæmpe succes :)

Kagen bestod af 3 dele. En bund, kage og topping.

Bunden var en crust lavet af 1,5 håndfuld valnødder, 2 håndfulde mandler, 1 spsk kokosolie og to spsk honning. Det helt kommes i blenderen. Det må efter min mening ikke blive for fint-hakket. Crusten trykkes ned i bunden af en lille bradepande.


Midterdelen som er selve kagen består af 500 gr. kogte sweet potatoes, 4 æg, 100gr. mandelmel, 2 spsk Valhrona kakaopulver, 150 gr. 85% chokolade, 10 friske dadler, 1 tsk. vaniliekorn, 2 tsk kanel og 3 tsk husk fibre. Kom det hele i foodprocessoren og kør til massen er en ensartet dej. Kom dejen ovenpå crusten og bag på 160 grader i cs. 35 minutter. (Opskrift lånt af Dennis Hambenberg - Paleo Danmark)


Toppen er en chokolade mousse. Den består af 4 modne avokadoer, 10 friske dadler, 2 spsk honning, 2 spsk Valhrona kakaopulver og 50 gr. chokolade 85%. Igen kom det hele i foodprocessoren og kør til massen er ensartet og luftig. (kilde: paleodietlifestyle.com)
 

Tag kagen ud af ovnen og lad den køle af. Kom moussen på lige før servering og servere med frisk frugt og evt. med kakaonibs på toppen. Velbekomme


Ingen kommentarer: